צפו • כך נראה גיבוש קואליציוני – רה"מ נתניהו: "התאגיד היה טעות"

    היום כשאתה פותח את הטלוויזיה, חוץ מזה שאתה רואה את דוד ביטן, אתה פותח אתה שומע שמאל, פותח ערוץ שני - שמאל, פותח ערוץ שלישי - שמאל מראיין את שמאל. רוצים גיוון, רוצים תחרות, ואני חושב שגם את זה נשיג
    איתי גדסי No Comments on צפו • כך נראה גיבוש קואליציוני – רה"מ נתניהו: "התאגיד היה טעות"

    ערב גיבוש קואליציוני רווי עקיצות וסכינים. דרעי הורה לחברי הכנסת להתייצב למרות המשברון שנפתר • מי עקץ את מי, למי קרא יו"ר הכנסת אדלשטיין "חתיכת זבל" ולמה מפריע לח"כ גליק שמפרגנים ליו"ר הקואליציה דוד ביטן • והאם יודח ח"כ אייכלר מראשות הוועדה לפניות הציבור? צפו בתיעוד המלא

    היום כשאתה פותח את הטלוויזיה, חוץ מזה שאתה רואה את דוד ביטן, אתה פותח אתה שומע שמאל, פותח ערוץ שני - שמאל, פותח ערוץ שלישי - שמאל מראיין את שמאל. רוצים גיוון, רוצים תחרות, ואני חושב שגם את זה נשיג
    20:23
    02.05.24
    פנחס בן זיו No Comments on שרים וח"כים תוקפים את המינויים בצה"ל: "אין מנדט"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    חברי הכנסת מהקואליציה הגיעו הערב יחד עם עוזריהם לערב גיבוש קואליציוני שיזם יו"ר הקואליציה דוד ביטן. האירוע התקיים במלון רמדה בחדרה.

    את הערב פתחו חברי הכנסת בסרטון ברכות מכתבי הכנסת שבירכו את יו"ר הקואליציה ואת חברי הכנסת. לאחר מכן עברו לסעוד סביב שולחנות ערוכים במזון גלאט כשר.

    למרות ששעות קודם לכן הורה יו"ר ש"ס אריה דרעי לחברי הכנסת של שס להחרים את ההשתתפות בגיבוש, בשל חילוקי דעות סביב הועדה למינוי דיינים, לאחר שיחה עם ראש הממשלה והבנות שהושגו סביב כינוס הועדה למרות התנגדותה של שרת המשפטים איילת שקד, הורה דרעי לחברי הכנסת להגיע לגיבוש, ואף דרעי עצמו שלא התכווין להגיע, הגיע.

    ראש הממשלה בנימין נתניהו שהגיע באיחור לערב הגיבוש, תלה זאת בפקקים שבכבישים, וכשבחוץ הפגינו תושבי עמונה, אמר נתניהו "אני מבין את מצוקתם, אבל הבטחתי הבטחה – ואני אקיים אותה".

    ראש הממשלה נתניהו תקף את התקשורת ודיבר גם על הקמת תאגיד השידור הישראלי "כאן" ״אתם רואים, רואים את השוני. וכך זה בכל תחום ותחום שהשרים וחברי הכנסת וראשי הוועדות – בכל תחום ותחום יש הישגים גדולים מאוד. גדולים מאוד. יש מקום אחד שלא תשמעו על כך: בתקשורת לא תשמעו על כך. בתקשורת תשמעו שהכל רע במדינה, שהבידוד מזהיר, הכל בהתרסקות. בתקשורת, בכלל, יש דברים מוזרים. יש שם כל מיני סיפורים באמת מוזרים. שמעתי על עובדת במה שאמור להיות תאגיד השידור הציבורי שמהללת מחבל – זה תאגיד השידור הציבורי שממומן על ידי כספי משלם המיסים. היא מהללת מחבל. מה הם עושים? הם לא מפטרים אותה, הם משעים אותה. אני שואל את עצמי, על חשבון משלם המיסים?

    "אני רוצה להגיד לכם בגלוי: ההחלטה להקים את השידור הציבורי התקבלה בממשלה הקודמת, היא לא התקבלה בממשלה הזאת. ואני הייתי ראש הממשלה ואני אומר לכם, אני נושא באחריות, בסוף, על החלטה שאני אומר לכם ביושר – החלטה שגויה. ורצינו לתקן אותה, כי אפשר לעשות שגיאות ואפשר גם לתקן אותן. ולצערי לא הגענו להסכמות. אני אומר את זה לאלה שמפגינים בחוץ. מפגינים שם עובדי רשות השידור. גם שגיאה אפשר לתקן, זה לא מאוחר מדיי.

    "אני לא יכול להבין איך 700 מיליון שקל יישארו בלי פיקוח ציבורי. אני לא מכיר דבר כזה. זה כמעט שלושת רבעי מיליארד שקל! אין דבר כזה. מאות עובדים, חלקם מנוסים, ותיקים, שהולכים הביתה. וזה לא מאוחר מדיי לתקן. לא מאוחר מדיי לתקן. ואני אומר לידידי משה, בוא נשלב ידיים – בוא נעשה את התיקון הזה. לא מאוחר מדיי לתקן, גם במסגרת התקציב. כי העובדים האלה מוכנים, הם אומרים לנו – אנחנו מוכנים לעשות את כל התיקונים, להצטמצם, לקצץ. לא מאוחר מדיי לתקן. מה שצריך לעשות זה לקחת הפוגה של חצי שנה, להאריך את זה ולמצוא את הפתרון לדבר הזה. זה ראוי, זה הכרחי.

    "אני חייב להגיד שיש דבר אחד שכן הסכמנו עליו, וצחי הנגבי הוביל את זה ויגיש את זה מחר, וזה חוק תקשורת שימנע מצב כזה שגופים ציבוריים יהיו ללא פיקוח וגם שיגדיל את התחרות בתקשורת. עם ישראל מייחל לזה, הוא רוצה לראות קצת גיוון. ואת הגיוון נשיג לא על ידי שליטה אלא על ידי תחרות ועוד תחרות, כי היום כשאתה פותח את הטלוויזיה, חוץ מזה שאתה רואה את דוד ביטן, אתה פותח אתה שומע שמאל, פותח ערוץ שני – שמאל, פותח ערוץ שלישי – שמאל מראיין את שמאל. רוצים גיוון, רוצים תחרות, ואני חושב שגם את זה נשיג.

    "אם אנחנו נדע לשלב ידיים, להמשיך לעבוד ביחד, אנחנו נמשיך להוביל את מדינת ישראל שנים רבות – לטובת אזרחי מדינת ישראל. אנחנו פה בשביל זה, אנחנו נעשה את זה ונמשיך לעשות את זה. תודה על שיתוף הפעולה, תודה על הידידות״.

    יו"ר ש"ס השר דרעי אמר בערב גיבוש הקואליציה – "ממשלות לא נופלות על אידאולוגיות אלא על חיכוכים פנימיים. לא תהיה ממשלה טובה מזו וגם אחרי הבחירות לא יהיו שינויים גדולים. חשוב לשמור על הקואליציה".

    שרת התרבות והספורט, ח"כ מירי רגב התייחסה הערב לנושא תאגיד השידור הציבורי ואמרה: "שמחתי לשמוע את דברי ראש הממשלה שהקמת התאגיד היתה החלטה שגויה. כפי שאמר, טעויות צריך לתקן, בוודאי אם הן על חשבון משלם המיסים. צריך לעשות את זה ״כאן״ ועכשיו.

    השר כחלון טרח להביע את תודתו לדוד ביטן תוך שהוא מקפיד שלא להזכיר את ראש הממשלה נתניהו. לאחר נאומו עזב את הגיבוש מבלי להמתין לנאום נתניהו.

    אך נראה שלא כולם היו מרוצים. ח"כ יהודה גליק טרח להפציץ בציוצים מהאירוע, תוך שהוא מבקר את יו"ר הקואליציה ביטן על השבחים שזכה בהם. גליק כידוע נמצא במאבק מול ביטן שדורש להדיח אותו מחברותו בועדות הכנסת לאחר שהצביע נגד הקואליציה.

    גם ב'כולנו' לא התלהבו מהדאגה שהביע ראש הממשלה לעובדי רשות השידור  

    ח"כ אייכלר זכה לקבל עידוד מראש הממשלה נתניהו על רקע דרישת דוד ביטן להדיחו מראשות הועדה לפניות הציבור.

    aef11c00-b6f0-4a17-82d7-a59add2a1071

    ויש מי שקיבל מיו"ר הכנסת אדלשטיין את הכינוי "חתיכת זבל"…

    0517f555-2849-493a-9d0f-0c846efeca47

    חברי יהדות התורה דאגו לשולחן נפרד…



    0 תגובות